STATUT – ASOCIAŢIA MEDICILOR VETERINARI PENTRU RUMEGATOARE
(AMVR)
CAPITOLUL I. Denumirea, natura juridică, sediul, durata de funcționare
Art. 1 ASOCIAȚIA MEDICILOR VETERINARI PENTRU RUMEGATOARE numită în continuare Asociația este persoană juridică romană de drept privat cu scop nepatrimonial, înființată conform Legii nr. 246/2005, modificată și completată. Asociația este o asociație non-guvernamentală, non-profit, independentă, apolitică și cu beneficiu public.
Art. 2 În temeiul dreptului constituțional la asociere următorii membri fondatori consimt la constituirea Asociației:
1. Dl. Dragoș-Lucian Bîrțoiu;
2. Dna. Maria Ghencioiu;
3. Dl. Cosmin-Cezar Ghencioiu;
Art. 3 (1) Asociația își are sediul social în Bucureşti str. Mihail Sebastian nr. 24, bl. S8 sc. 4 apt. 94, camera 1, sector 5.
(2) Asociația poate înființa filiale și sucursale, in conditiile legii.
(3) Asociația se poate afilia la federații sau confederații din țară sau străinătate. Asociația poate înființa societăți comerciale in vederea îndeplinirii scopului şi obiectivelor asociației, în condițiile legii.
(4) Asociația va funcționa pe termen nelimitat, dizolvarea și lichidarea sa făcându-se în condițiile legislației în vigoare și a prezentului statut.
CAPITOLUL II. Scopul și obiectivele Asociației
Art. 4 (1) Asociația își propune ca scop informarea, organizarea, și dezvoltarea continuă a abilităților medicilor veterinari care se specializează și activează în domeniul buiatriei (cresterea si ingrijirea rumegatoarelor) din România, în vederea sprijinirii creșterii rumegătoarelor și cercetărilor legate de aceste specii pe plan autohton, precum și diseminarea noutăților din domeniul cercetării către specialiștii menționați anterior. În acest sens, obiectivele Asociației sunt:
a) Să servească drept platformă de relaționare;
b) Să definească și să dezvolte proiecte focalizate asupra domeniului buiatriei, inclusiv a mediului de afaceri, cu scopul de a:
1. Contribui la dezvoltarea creșterii și cercetării in domeniul buiatriei in Romania, prin stimularea si dezvoltarea abilităților specifice domeniului prin organizarea de întruniri și manifestări legate de creșterea și patologia rumegătoarelor, în scopul popularizării rezultatelor cercetărilor ce pot avea influență benefică asupra producției și sănătății acestora;
2. Promova principii etice, morale si eficiente în ceea ce privește practica de medicina veterinară privind rumegătoarele precum și în ceea ce privește îmbunătățirea condițiilor de viață ale acestora;
3. Contribui la îmbunătățirea și dezvoltarea practicilor de medicină veterinară în domeniul buiatriei precum și de îmbunătățire a condițiilor de viață ale rumegătoarelor, inclusiv (dar fără a se limita la) industria farmaceutică veterinară, siguranța alimentelor și principiile sanitar-veterinare din Romania;
(2) Pentru atingerea obiectivelor sale, Asociația desfășoară următoarele activități:
a) Realizarea de parteneriate pentru informarea corectă și educația proprietarului de rumegătoare.
b) Crearea unui centru de informare industrie-medic veterinar si facilitarea accesului la educație si informare pe întreg teritoriul țării.
c) Organizarea de consultări profesionale și acordarea de consultanță în domeniul buiatriei.
d) Cursuri de specializare în domeniul managementului veterinar în parteneriat cu instituții/persoane acreditate/formatori de opinie/specialiști etc.
e) Conceperea și derularea de proiecte de cercetare, promovare și susținere a obiectivelor Asociației;
f) Editarea și distribuția de publicații de specialitate de orice tip (cărți, reviste, periodice, reviste în format electronic, manuale alternative, colecții de documente, adrese, circulare etc.);
g) Organizarea de evenimente precum: sesiuni de pregătire (training) cu caracter specific, conferințe, seminarii, simpozioane, dezbateri publice, mese rotunde, ateliere de studiu, expoziții, competiții, școli de vară cu participare internă și externă etc.;
h) Organizarea de cursuri de formare, perfecționare sau specializare în domeniile de activitate ale Asociației;
i) Elaborarea și promovarea de studii și politici care să susțină cu expertiza specifică proiecte ale instituțiilor și organizațiilor publice sau private în domeniul buiatriei;
j) Dezvoltarea de programe în regim de parteneriat cu autoritățile publice, alte organizații similare sau alți participanți interesați de proiectele desfășurate de Asociație;
k) Realizarea de campanii de informare și a altor activități de educație civică în scopul sensibilizării opiniei publice cu privire la probleme existente în domeniul buiatriei și a soluțiilor propuse pentru rezolvarea acestor probleme;
l) Sprijinirea prin activități concrete de asistență a comunităților care se confruntă cu probleme aflate în aria de competență a Asociației;
m) Activități de advocacy și folosirea litigiilor strategice ca instrumente pentru schimbări în plan legislativ și social, conforme cu obiectivele Asociației;
n) Activități de traducere a diverselor materiale de interes;
o) Oferirea de consultanta, suport și îndrumare în derularea diverselor proiecte antreprenoriale ale persoanelor fizice și/sau juridice din mediul de afaceri din Romania în vederea îndeplinirii obiectivelor Asociației; pentru evitarea oricaror dubii, se specifica in mod express ca activitatile de consultanta, consiliere, suport, indrumare etc. se refera strict la aspecte privind cresterea si exploatarea rumegatoarelor (inclusiv tehnologia fermelor), excluzandu-se in mod express consultanta si/sau asistenta juridica.
p) Efectuarea de orice alte activități prevăzute de dispozițiile legale în vigoare și conforme cu scopul și obiectivele Asociației.
CAPITOLUL III. Patrimoniul și sursele de venituri ale asociației
Art. 5 La data constituirii, patrimoniul Asociaţiei este de 200 RON, destinat de fondatori, prin actul de constituire.
Art. 6 Veniturile Asociației provin din:
a) cotizațiile membrilor;
b) dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiții legale;
c) dividendele societăților comerciale înființate;
d) venituri realizate din activități economice directe;
e) donații, sponsorizări sau legate;
f) resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale şi/sau fonduri europene;
g) alte venituri prevăzute de lege.
Art. 7. Asociația poate deschide conturi la orice bancă din România sau străinătate, cu respectarea legislației în vigoare. Operațiunile financiare se vor putea face cu semnătura Președintelui sau a persoanei desemnate, în mod expres, prin împuternicire scrisă.
CAPITOLUL IV. Membrii Asociației
Art. 8 (1) Asociația are în componența sa următoarele categorii de membri:
a) Membri fondatori;
b) Membri activi: medici veterinari și persoane active în domeniul medicinei veterinare, precum și persoane active în direcția activităților care se aliniază cu scopurile și obiectivele asociației (domeniul sanitar-veterinar, drepturile animalelor, îmbunătățirea condițiilor de viață ale animalelor, mediul academic etc.);
c) Membri de onoare (fără drept de vot);
d) Membri colectivi;
e) Membri asociați (fără drept de vot).
(2) Membrii activi, colectivi și asociați, alții decât membrii fondatori, se numesc prin hotărâre a Consiliului Director. Membrii fondatori sunt membri activi în baza statutului.
(3) Membrii colectivi sunt definiți ca fiind orice formă asociativă (asociație, federație, club, etc.), cu sau fără personalitate juridică, constituită în România sau în străinătate, ce are un scop și un obiect de activitate similar cu Asociația însă la nivel local/național/regional.
(4) Membrii asociați sunt acele persoane fizice sau juridice, fără drept de vot în Adunarea Generală, care susțin misiunea, obiectivele și activitatea Asociației.
(5) Pentru dobândirea statutului de membru activ al Asociației vor trebui parcurse următoarele etape:
a) Înaintarea unei fișe de înscriere din partea solicitantului, însoțită de o copie certificata conform cu originalul a diplomei de absolvire a facultății de medicina veterinara precum si dovezi ale activității in domeniul buiatriei (adeverințe, certificate, publicații etc.) precum si de două recomandări semnate de doi membri activi ai asociației;
b) În urma analizării și validării fișei de înscriere (și a documentelor aferente, conform art. 5 a) de mai sus) Consiliul Director va decide admiterea sau respingerea solicitantului medic veterinar, activ în domeniul buiatriei;
c) Solicitantul devine membru activ cu drepturi depline din momentul pronunțării hotărârii Consiliului Director.
(6) La propunerea Consiliului Director, Adunarea Generală poate acorda titlul de membru de onoare acelor persoane care au adus o contribuție importantă la dezvoltarea Asociației sau care desfășoară activități marcante în domeniile de activitate ale Asociației. Titulatura de membru de onoare poate fi acordată și doar la inițiativa scrisă a tuturor membrilor fondatori.
Art. 9 Membrii asociatiei au următoarele drepturi:
a) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației, în conformitate cu prevederile prezentului statut, in cazul membrilor activi si colectivi;
b) să participe la manifestările organizate de Asociație, în condițiile stabilite de Consiliul Director;
c) să propună masuri de îmbunătățire a activităților și de realizare a obiectivelor Asociației;
d) să se adreseze nemijlocit tuturor organelor Asociației și să primească informațiile solicitate;
e) să primească, pentru merite deosebite, diplome de onoare, bonificații sau alte recompense nepecuniare, la propunerea Președintelui și după aprobarea de către Consiliul Director, în conformitate cu prevederile prezentului Statut sau ale Regulamentului de Organizare și Funcționare al Asociației;
f) să participe la elaborarea și implementarea acțiunilor Asociației;
g) să utilizeze baza materială și informațională a Asociației;
h) să beneficieze de toate serviciile prestate de Asociație și destinate asociaților;
i) să beneficieze de reduceri de preț la toate serviciile prestate de Asociație și destinate diferitelor persoane fizice și juridice nemembre, în conformitate cu hotărârile Consiliului Director;
j) să utilizeze alături de nume, calitatea de „Membru al AMVR”.
Art. 10 Toți membrii au următoarele obligații:
a) să respecte prevederile statutului și hotărârile organelor de conducere ale Asociației;
b) să plătească cotizația stabilită de Consiliul Director;
c) să acționeze pentru îndeplinirea scopului și obiectivelor Asociației;
d) să promoveze standardele, principiile și imaginea Asociației;
e) sa contribuie la realizarea acțiunilor propuse de Asociație;
f) să respecte normele eticii și principiile deontologiei profesionale;
g) să respecte standardele și recomandările Asociației;
h) să nu desfășoare activități politice în cadrul sau cu ocazia manifestărilor organizate de Asociație;
i) să contribuie la formarea și dezvoltarea bazei de date și informații a Asociației;
j) să participe, la solicitarea Consiliului Director, la adunările și manifestările inițiate de organele de conducere ale Asociației, la activitățile profesionale, precum și la ședințele organelor de conducere din care fac parte;
k) să păstreze confidențialitatea informațiilor.
Art. 11 Pierderea calității de membru, indiferent de categoria în care se încadrează, se realizează dacă este îndeplinită cel puțin una din următoarele condiții:
a) La cererea membrului Asociației. Pierderea calității de membru se realizează automat la momentul înregistrării cererii, în lipsa unor dispoziții contrare;
b) Prin săvârșirea de fapte care aduc atingere intereselor și prestigiului Asociației. Pierderea calității se realizează la propunerea Consiliului Director prin hotărâre a Adunării Generale în baza unor probe constatatoare;
c) Prin neplata cotizației de membru, după doi ani consecutivi de neplată.
CAPITOLUL V. Conducere, administrare și control
Art. 12 Organele de conducere, administrare și control ale Asociației sunt: Adunarea Generală și Consiliul Director, precum și Cenzorul, în condițiile stabilite de lege.
Art. 13 Adunarea Generală
(1) Adunarea Generală este organul suprem de conducere al Asociației, formată din totalitatea membrilor activi și colectivi.
(2) Membrii activi au fiecare câte un singur vot; membrii colectivi au fiecare câte 1 vot pentru fiecare 100 membri din componența proprie. Votul/voturile membrului colectiv va/vor fi exercitat/e în cadrul Adunării Generale de un reprezentant unic.
(3) Adunarea Generală se va întruni o data pe an în ședință ordinară, urmând ca de fiecare dată când este necesar să se convoace ședință extraordinară.
(4) Convocarea Adunării Generale în ședință ordinară se va face de către Președinte sau oricare dintre membrii Consiliului Director stabilindu-se data exactă și ordinea de zi a ședinței.
(5) Convocarea Adunării Generale în ședință extraordinară se poate face de către Președinte, oricare din membrii Consiliului Director sau cel puțin ¼ din membrii activi.
(6) Adunarea Generală este legal constituită în prezența a jumătate plus 1 (unu) din totalul membrilor săi și adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din membri prezenți, cu excepția cazului în care membrii fondatori își manifestă, unanim, dreptul de veto cu privire la hotărârea respectivă. Hotărârile respinse în mod unanim de către membrii fondatori existenți la data constituirii legale a Adunării Generale nu pot fi considerate legal adoptate.
(7) În cazul în care la prima convocare Adunarea Generală nu este statutară, a doua convocare va fi organizată in decurs de 15 zile cu respectarea prevederilor prezentului statut, iar hotărârile vor fi adoptate cu jumătate plus unu din totalul membrilor prezenți, oricare ar fi numărul acestora, cu respectarea prevederilor finale ale alin. (6).
(8) Hotărârile de modificare a statutului, dizolvare şi lichidare se vor lua cu votul a două treimi din totalul membrilor prezenți la Adunarea Generală a Asociației, și numai cu votul unanim al membrilor fondatori existenți la data constituirii legale a Adunării Generale, prevederile finale ale alin. (6) fiind aplicabile.
Art. 14 Adunarea Generală are următoarele atribuții:
(1) Aprobă modificarea actului constitutiv și statutului Asociației, în baza propunerilor înaintate de Consiliul Director sau membrii activi ai asociației, în condițiile stabilite de Regulamentul de Organizare și Funcționare al Asociației, în condițiile prezentului Statut;
(2) Stabilește strategiile și politica generală a asociației care aduc la îndeplinire scopurile Asociației, astfel cum sunt prevăzute în prezentul statut, în baza propunerilor Consiliului Director;
(3) Alege și revocă Consiliul Director, Președintele și, după caz, Cenzorul sau Comisia de Cenzori;
(4) Stabilește și modifică criteriile de aderare și excludere din Asociație;
(5) Aprobă bugetul anual și execuția bugetară din anul anterior, pe baza fundamentării Consiliului Director şi avizului Comisiei de Cenzori, după caz;
(6) Aprobă raportul Consiliului Director şi, respectiv, al Cenzorului sau Comisiei de Cenzori, dup caz, de descărcare de gestiune pentru perioada analizată;
(7) Hotărăște înființarea de filiale sau sucursale, precum și afilierea la federații și confederații;
(8) Aprobă dizolvarea Asociației și numește lichidatorii și stabilește destinația bunurilor la dizolvare;
(9) Hotărăște acordarea sau retragerea titlului de membru de onoare, la propunerea Consiliului Director;
(10) Îndeplinește, în vederea atingerii scopului Asociației, orice alte activități permise de prezentul statut sau de lege.
Art. 15. Adunarea Generală își poate delega o parte din atribuții către Consiliul Director.
Art. 16 Consiliul Director
(1) Consiliul Director este organul executiv al Asociației.
(2) Consiliul Director este alcătuit din 3 persoane:
Preşedinte
2 Vicepreşedinți
(3) Numărul membrilor Consiliului Director poate fi mărit prin hotărârea Adunării Generale.
(4) Mandatul membrilor Consiliului Director este de 5 ani, cu posibilitatea realegerii. După expirarea mandatului, Membrii Consiliului Director vor asigura o perioadă de tranziție de 6 luni, până la investirea noului Consiliu.
(5) Calitatea de membru în Consiliul Director se exercită personal, nefiind admisă împuternicirea altor persoane pentru exercitarea drepturilor sau îndeplinirea atribuțiilor aferente acestei calități.
(6) Excepție de la alineatul (5) fac acele situații în care unul din membri se află în incapacitate temporară de exercitare a atribuțiilor, datorată stării sănătății sau altor evenimente aflate mai presus de voința sa, situație în care sarcinile sale vor fi preluate de un alt membru al Consiliului Director, în condițiile prevăzute de Regulamentul de Organizare și Funcționare al Asociației.
(7) Consiliul Director se întrunește în ședințe ordinare trimestriale, ședințele extraordinare convocându-se de fiecare dată când este necesar, conform Regulamentului de Organizare și Funcționare al Asociației.
(8) Ședințele Consiliului Director se consideră legal constituite dacă sunt prezenți cel puțin jumătate plus unu din numărul acestora.
Art. 17 Consiliul Director are următoarele atribuții:
(1) organizează convocarea Adunării Generale și pregătește agenda acesteia;
(2) supune aprobării Adunării Generale rapoarte de activitate, proiectul de buget și execuția bugetară;
(3) hotărăște angajarea patrimoniului Asociației și dă socoteală de actele sale în fața Adunării Generale;
(4) hotărăște asupra admiterii și excluderii membrilor Asociației, cu excepția membrilor de onoare;
(5) aprobă acceptarea donațiilor și legatelor condiționate;
(6) stabilește cuantumul și periodicitatea plății cotizației;
(7) aprobă Regulamentul de Organizare și Funcționare al Asociației și orice alte acte interne de organizare;
(8) aprobă organigrama Asociației;
(9) stabilește grila de salarizare a personalului încadrat cu contract de muncă și nivelul remunerației colaboratorilor;
(10) îndeplinește atribuțiile stabilite în sarcina sa de către Adunarea Generală;
(11) îndeplinește toate atribuțiile cu caracter executiv necesare bunei funcționări a Asociației.
Art. 18 În îndeplinirea atribuțiilor sale, Consiliul Director va putea folosi și personal remunerat, în condițiile stabilite de Regulamentul de Organizare și Funcționare al Asociației.
Art. 19 Preşedintele este ales pe o perioadă de 5 ani şi are următoarele atribuții:
(1) acţionează în conformitate cu strategia şi politica propusă de Consiliul Director și aprobată de Adunarea Generală;
(2) reprezintă Asociaţia în relaţiile cu terţii şi în acţiunile în justiţie;
(3) încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
(4) prezidează şedinţele Adunării Generale şi ale Consiliului Director;
(5) îndeplinește orice alte atribuții încredințate de Adunarea Generală în sarcina sa sau prevăzute în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Asociației;
(6) exercită întreaga sa autoritate și competență pentru a determina înfăptuirea scopurilor Asociației.
Art. 20 Vice-președinții sunt aleși pe o perioadă de 5 ani și au următoarele atribuții:
(1) acţionează în conformitate cu strategia și politica propusă de Consiliul Director și aprobată de Adunarea Generală;
(2) îl asistă pe Președinte în îndeplinirea atribuțiilor sale și, în condițiile stabilite de prezentul statut și de Regulamentul de Organizare și Funcționare al Asociației, îl pot substiui în exercitarea acestora;
(3) exercită întreaga lor autoritate și competență pentru a determina înfăptuirea scopurilor Asociației.
Membrii fondatori decid prin prezenta prima componență a Consiliului Director, astfel:
DRAGOȘ-LUCIAN BÎRȚOIU
Presedinte
MARIA GHENCIOIU
Vicepreședinte
COSMIN-CEZAR GHENCIOIU
Vicepreședinte
Art. 21 Cenzorul
(1) Dacă Asociația va avea mai mult de 100 de membri înscriși până la data întrunirii ultimei adunări generale, controlul financiar intern se va exercita de către un cenzor.
(2) Cenzorul este organul de control financiar intern al Asociației fiind numit în funcție de către Adunarea Generală pentru o perioadă de un an. După numire, cenzorii se bucură de independență în exercitarea atribuțiilor ce le revin.
(3) Pentru activitatea depusă, cenzorul poate primi o indemnizație. Cenzorul poate renunța la funcția sa cu un preaviz de 30 de zile, el fiind răspunzător pentru retragerea sa intempestivă și pentru eventualele neglijențe în îndeplinirea atribuțiilor. În caz de indisponibilitate, atribuțiile acestuia vor fi exercitate temporar de împuternicitul Consiliului Director, urmând ca Adunarea Generală să decidă în maxim 3 luni înlocuirea cenzorului.
(4) În realizarea atribuțiilor sale, cenzorul:
verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociației;
întocmește rapoarte și le prezintă Adunării Generale;
poate participa la ședințele Consiliului Director fără drept de vot;
îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de Adunarea Generală.
(5) Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori.
(6) Regulile generale privind exercitarea atribuțiilor cenzorilor se aprobă de Adunarea Generală. Comisia de cenzori își poate elabora un regulament intern de funcționare, supus aprobării Adunării Generale.
CAPITOLUL VI. Dispoziții finale
Art. 22 (1) Dizolvarea Asociației se face în următoarele situații, în conformitate cu dispozițiile imperative ale legii:
a) de drept;
b) prin hotărâre judecătorească;
c) prin hotărârea Adunării Generale.
(2) Lichidarea se va face în conformitate cu dispozițiile legii. Trecerea patrimoniului rezultat după lichidare către o persoană juridică de drept privat, având un obiect de activitate apropiat de cel al Asociației, se decide de către Adunarea Generală prin votul majorității simple a membrilor prezenți și după audierea raportului Consiliului Director pe această temă. Vor avea prioritate organizațiile la a căror înființare a participat Asociația.
(3) Modificările și completările prezentului statut se fac prin hotărâri ale Adunării Generale în condițiile legii și ale prezentului statut. Prevederile prezentului statut se completează cu normele legale imperative cuprinse în legislația în vigoare.
Prezentul statut a fost redactat în 6 (șase) exemplare, fiecare cu valoare de original.
Membrii fondatori:
DRAGOȘ-LUCIAN BÎRȚOIU
MARIA GHENCIOIU
COSMIN-CEZAR GHENCIOIU
ÎNCHEIERE DE ATESTARE A IDENTITĂȚII PĂRȚILOR,
CONȚINUTULUI ȘI DATEI UNUI DOCUMENT
NR. 01 din 02.02.2020
În fața mea CALCIU ANDREEA DANIELA avocat titular al Cabinetului de Avocat CALCIU ANDREEA DANIELA, având sediul în București, str. Făinari nr. 22, bl. 55, sc. 1, et. 9, ap. 39, sector 2, înființat prin Decizia nr. 3321 emisă de Baroul București la data de 12.12.2005, CIF 23632294, s-au prezentat:
Dl. Dragoș-Lucian Bîrțoiu,
Dna. Maria Ghencioiu,
Dl. Ghencioiu Cosmin-Cezar.